Szkoła Podstawowa w Zagorzycach Dolnych
im. Władysława Broniewskiego


To już ostanie zajęcia zdalne. W poniedziałek 19 kwietnia wracamy do szkoły:-) Proszę przynieść: książkę do religii, wyprawkę, karty pracy nr. 4 i litery i liczby. Do zobaczenia:-)
 
16.04.2021 Rodzice i ich dzieci
Część I (J. O-P)

1. Opowiadanie historyjki obrazkowej "Na wsi".

Oglądnij obrazki:


- Opowiedz o tym, co się na nich dzieje.
−Kogo odwiedził chłopiec? Jakie zwierzę go wystraszyło? Dlaczego to zrobiło?
−Jakie niespodzianki czekały na niego na wiejskim podwórku?
• Nazwij zwierzęta z historyjki.
• Opowiedz historyjkę. Nadaj jej tytuł.

2. Na podwórku dumne matki prowadziły swoje dziatki:
  • Krowa – łaciate cielątko,
  • koza – rogate koźlątko,
  • owca – kudłate jagniątko,
  • świnka – różowe prosiątko,
  • kurka – pierzaste kurczątko,
  • gąska – puchate gąsiątko,
  • kaczka – płetwiaste kaczątko, każda prowadzi swoje dzieciątko!
Kliknij obrazek i oglądnik filmik:
  • Jak nazywa się dziecko krowy?
  • Jak nazywa się dziecko kozy?
  • Jak nazywa się dziecko owcy?
  • Jak nazywa się dziecko świnki?
  • Jak nazywa się dziecko kurki?
  • Jak nazywa się dziecko gąski?
  • Jak nazywa się dziecko kaczki?
 CZ. II (M.S.)

1. Posłuchaj piosenki. Kliknij w obrazek:

  

       

− Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?

 − Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?

2. A teraz posłuchajcie zagadek i podajcie ich rozwiązanie.

Lubi głośno gdakać,   

kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką. (kura)

 

Zakręcony ogonek,

śmieszny ryjek ma.

„Chrum, chrum – głośno woła –

kto jedzenie da?” (świnka)

 

Na przykład łaciate,

w oborze mieszkają.

 Pasą się na łąkach,

zdrowe mleko dają. (krowy)

 

Nie pieje, nie gdacze,

 tylko głośno kwacze.

 Po stawie pływa.

Jak się nazywa? (kaczka)

 

Grzebień ma na głowie,

swoim głośnym pianiem

wszystkich wczesnym rankiem

budzi na śniadanie.

(kogut)

 

3. Karta pracy, cz. 4, nr 23.

− Rysujcie strzałkami drogi owieczek do zagrody. Określcie kierunki poruszania się owieczek.

− Dokończcie rysować owieczki według wzoru. Pokolorujcie je.

 

RELIGIA

Cieszymy się, że Jezus żyje wśród nas.

Kapłan podczas Mszy Świętej wypowiada słowa "Pan z Wami". Kacper i Julka odpowiadają "I z duchem twoim". Odszukaj wśród naklejek ich postacie i wklej je na stronie 86.

Jezus jest zawsze z nami. Na stronie 87 połącz kredką postać Jezusa z sytuacjami, w których On jest wśród nas. Dokończ kolorować obrazek.

Kliknij link i przypomnij sobie pieśń "Pan jest pasterzem moim":https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

 

---------

15.04.2021 Głosy zwierząt z wiejskiego podwórka

Część I (J. O-P)

1. Karta pracy, cz. 4, str 21.


−Nazwij zdjęcia.
-W ramkach obok zdjęć w każdej parze narysuj przedmioty, rośliny lub zwierzęta, których nazwy rozpoczynają się takimi samymi głoskami jak nazwy zdjęć.

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej "Podwórkowa awantura"
Posłuchaj wiersza. Kliknij w obrazek:


- Jakie zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
−Jakie zwierzę próbowało je uspokoić?
−W jaki sposób to zrobiło?

• Kliknij link i posłuchaj odgłosów zwierząt mieszkających na wsi: https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ

3. Ćwiczenia słownikowe i dźwięko-naśladowcze
– Naśladujemy głosy zwierząt./Dzieci podają nazwy zwierząt przedstawionych na obrazkach, określają, co one robią, i naśladują głosy, jakie wydają/


 CZ. II (M.S.)

1. Czas na gimnastykę. Kliknij w obrazek.

• Karta pracy, cz. 4, str 22.

− Co przedstawia zdjęcie?

- Odszukaj w naklejkach fragmenty zdjęcia. Uzupełnij nimi puste miejsca.     

 − Po co hodujemy owce?

 − Rysuj po śladach, od jednego kłębka wełny do drugiego – kredkami w odpowiednich kolorach.

 

2.Zabawa przeciwieństwa.

Wymyślanie przez dzieci słów o przeciwnym znaczeniu.

Coś jest duże, a coś... (małe).

Coś jest czarne, a coś... (białe).

Jedno tłuste, inne... (chude).

Tamto cienkie, a to... (grube).

To głębokie, a to... (płytkie).

Może ładne być lub... (brzydkie).

To wysokie, a to... (niskie).

Coś jest szorstkie lub też... (śliskie),

coś jest słodkie albo... (gorzkie),

inne smutne lub... (radosne).

To jest proste, a to... (krzywe).

Coś jest głośne, a coś... (ciche).

Wiele jest przeciwnych słów, więc się pobawimy znów.

3. Obejrzyj bajkę - kliknij w obrazek.    

 

JĘZYK ANGIELSKI /D. F./

ALPHABET  ZOO

Hello children – witamy się piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

 

Dzisiaj rozszerzymy słownictwo, o kolejne nazwy zwierząt

Na początku utrwalmy, te z ostatniej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=14LDUtA7G84

 

Zaśpiewamy teraz piosenki naśladując zwierzątka – LET’S GO TO THE ZOO:

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk  

https://www.youtube.com/watch?v=5wfcx6RDtvQ

Czas na kolejne nazwy zwierząt – są one ukryte w angielskim alfabecie:

ALPHABET ZOO SONG: https://www.youtube.com/watch?v=V-nsi0wj-O8

 

Jeszcze jedna piosenka z alfabetem i nazwami zwierząt:

THE PHONICS ZOO: https://www.youtube.com/watch?v=c-2j3l7IHLc

 

Na zakończenie zaśpiewajmy piosenkę: See you later, aligator

https://www.youtube.com/watch?v=fTZp053gGt4

 

Goodbye, see you soon :-)

--------------------------------------


14.04.2021 Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku?
Część I (J. O-P)

1. Popatrz na obrazek. Na obrazku znajdują się zwierzęta, które hoduje się na wsi. Wymień nazwy zwierząt z obrazka.


2. Karta pracy, cz. 4, str 18.


−Posłuchaj nazw. Gdy usłysz słowo kura, klaśnij.
−Obejrzyj wyraz kura. Odszukaj go wśród innych wyrazów i go zamaluj.
−Narysuj dowolne zwierzę z wiejskiego podwórka.

3. Słuchanie wiersza Laury Łącz "Wesołe podwórko".

 

4. Zagadki. Co to za zwierzątko?

Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.
(kogut)

Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ….
(świnia)

Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń.
(koń)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)

5. Karta pracy, cz. 4, str. 19.

-nazwij zwierzęta, które są na zdjęciach. Podziel te nazwy na sylaby.

−w polach pod zdjęciami narysuj odpowiednią liczbę kresek ( tyle kresek ile było sylab)


CZ. II (M.S.)

1. Zabawy kolorami – Zielone i żółte.

 • Zabawa Zielone czy żółte?

Proszę przygotować dwie karteczki - jedna żółta, druga zielona. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza. Kiedy usłyszycie nazwy tych kolorów podnosicie karteczkę w odpowiednim kolorze.

"Kaczuszki" - H. Bechlerowa.

 

    

Zielona woda, zielona,

żółte kaczeńce przy brzegu.

Żółte kaczuszki

po ścieżce idą do wody gęsiego.

W żółtych kaczeńcach nurkuje

żółtych kaczątek gromadka.

Ach, jak się martwi, jak gdacze

na brzegu kurka Czubatka!

− Gdzie moje małe kaczuszki?

Może nie ujrzę ich więcej?

Tak żółto, żółto wokoło.

Same kaczeńce, kaczeńce!

Plusnęło w wodzie zielonej.

− Nie martw się, kurko Czubatko,

wyszły z kaczeńców kaczuszki

wesołą, żółtą gromadką.

 

Co było w wierszu zielone, a co – żółte?


• Zabawa Skojarzenia.

Żółte jak .... (wymyślamy co może być w żółtym kolorze)

Zielone jak ....(wymyślamy co może być w zielonym kolorze)

 

• Karta pracy, cz. 4, nr 20.

− Obejrzyjcie zdjęcia. Opowiedzcie o tym, jak powstaje ser

− Podzielcie nazwy zdjęć przedstawiających mleko i otrzymywane z niego produkty na sylaby lub na głoski.

− Podzielcie pola pod zdjęciami na tyle okienek, z ilu sylab (głosek) składają się ich nazwy.







----------------------------------------

13.04.2021 Chronimy przyrodę
Część I (J. O-P)


1. Zabawa ruchowa z elementami dramy – Chcemy wody:
-Naśladuj delikatne poruszanie się kwiatów, gdy wieje lekki wietrzyk. Jest wielki upał i nie ma wody jesteś kwiatkiem pokaż, jak zmienia się Twój wygląd spowodowany brakiem wody.
-Teraz jesteś zwierzątkiem leśnym. Naśladuj picie wody z leśnego strumyka. Możesz swobodnie pobiegać po lesie. Oj! Zaczęła się wielka susza, bardzo chce Ci się pić, pokaż jak zachowuje się spragnione zwierzątko, które nie ma dostępu do wody.
- Jesteś przedszkolaczkiem bawisz się na placu zabaw. Jest upał. Ojej nie masz nic do picia. Bardzo chce Ci się pić. Pokaż jak zachowuje się dziecko, któremu chce się pić.

Zapamiętaj! Woda jest bardzo ważna dla ludzi, roślin i zwierząt. Bez wody nie ma życia. Musimy ją oszczędzać, żeby nam jej nie zabrakło.

2. Karta pracy, cz. 4, str 6.


−Na których obrazkach przedstawiono sposoby oszczędzania wody? Wskaż je.
−Pokoloruj rysunki kropel wody znajdujących się wyżej na niebiesko, a znajdujących się niżej – na różowo.

3. Słuchanie wiersza Jolanty Kasperkowiak "Mali strażnicy przyrody".
- Posłuchaj wiersza:
Dziś „ekologia” – modne słowo,
przyrodę wszyscy chcą mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy,
od dziś przyrodzie my pomagamy.

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,
trzeba takiemu uwagę zwrócić.
Nie można przecież bezkarnie śmiecić.
To wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

Nie wolno łamać gałęzi drzew,
bo piękny płynie z nich ptasi śpiew.
A kiedy bocian wróci z podróży,
gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.

Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,
po co jej dzieci mają się smucić.
Niech barwny motyl siada na kwiatach,
żyje tak krótko, niech wolny lata.

A zimą nakarm głodne ptaki:
sikorki, wróble, wrony, szpaki.
Powieś na drzewie im karmnik mały,
będą ci wiosną za to śpiewały.

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali,
uczyć będziemy tego wandali.
Matka Natura nas wynagrodzi,
jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

−Czego nie powinno się robić, żeby nie szkodzić przyrodzie?
−Co powinno się robić, aby pomóc przyrodzie?

4. Wymyśl rym do słowa "przyroda" /np. nagroda, przeszkoda/
 
CZ. II (M.S.)

1. Zabawy artykulacyjne Szelest w pyszczku.

• Słuchanie zdań. Poproś o pomoc rodzica.

Suchą szosą szedł Sasza.

Sasza z trudem szedł szosą.

Szeleściła sucha trawa.

łońce szczodrze świeciło, wysuszając szosę.

 

 • Udzielanie odpowiedzi (całymi zdaniami) na pytania dotyczące zdań.

 − Kto szedł suchą szosą? Jak szedł Sasza?

 − Co robiło słońce? Co robiła trawa?

2.A teraz  pomożemy smokowi posprzątać jaskinię. (kliknij w obrazek)

3. Wykonywanie pracy plastycznej Wesoła wilga.

Wyprawka, karta 20, nożyczki, kredki, klej, czarna bibuła.

 

• Wycinanie z karty rysunku wilgi.

• Kolorowanie go kredkami w odpowiednich kolorach.

• Odwrócenie obrazka wilgi na drugą stronę. Przyklejanie kulek z czarnej bibuły na skrzydłach i ogonie.

• Nacinanie rysunku w zaznaczonych miejscach. Składanie wilgi według instrukcji. Sklejanie głowy. Propozycja dodatkowych działań, opisanych na karcie wyprawki.

RELIGIA /E. D./

Świętujemy zmartwychstanie Pana Jezusa

Przy grobie Jezusa kobiety spotkały anioła. Anioł powiedział im, że Jezus żyje- Jezus zmartwychstał. Na stronie 84 odszukaj wśród rysunków z boku obrazka właściwe wzory do pokolorowania.

Anioł powiedział: "Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? Nie ma go tutaj; zmartwychwstał"

Na stronie 85 zaśpiewaj piosenkę z gestami, które uczy Kacper.

 




----------------------
12.04.2021 Nasze rady na odpady
 
Część I (J. O-P)

1. Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – Wszystko ma swój znak.
Rodzic mówi pierwszą połowę zdania, a dziecko dodaje swoje propozycje jego zakończenia.
Np.  Kiedy słońce zachodzi, to znak, że zbliża się wieczór.

- Kiedy niebo się zachmurzy...       (to znak, że będzie burza).
- Kiedy śnieg topnieje.... (to znak, że zbliża się wiosna)
- Kiedy świeci słońce i pada deszcz... (to znak, że na niebie pojawi się tęcza).
- Kiedy liście spadają z drzew... (to znak, że zbliża się jesień).
- Kiedy pies warczy i szczerzy kły... (to znak, że jest zły).
- Kiedy kot mruczy... (to znak, że jest zadowolony).
- Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy... (to znak, że jest śpiące).
- Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście... (to znak, że potrzebują wody).
- Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu... (to znak, że jest ono zanieczyszczone).

2. Szukamy rady na złe odpady.
- Kliknij obrazek i oglądnij filmik. Wróżka Odpadusia nauczy Cię segregować odpady:

- Karta pracy, cz. 4, str 5.


  • Przeczytaj z rodzicem, co można wrzucać do pojemników.
  • Pod każdym koszem narysuj odpowiednie przedmioty.

CZ. II (M.S.)

1. Teraz razem poćwiczymy. Ponownie wybierzemy się na wiosenny spacer. Kliknij w obrazek.

 

A teraz proszę poszukajcie ulubioną maskotkę i wykonajcie polecenia. Poproście o pomoc rodzica.

Rozpoczynamy zabawę:

 - Rzućcie maskotkę za siebie.

 - Rzućcie maskotkę przed siebie.

 - Rzućcie maskotkę po swojej lewej stronie.

 − Rzućcie maskotkę po swojej prawej stronie.

 

• Zabawa połączona z maszerowaniem.

 Maszerujemy i wykonujemy polecenia, pokazując odpowiednią nogę według słów rymowanki:

 

Hej, idziemy naprzód żwawo

 nóżką lewą, nóżką prawą.

 Hej, maszerujemy drogą

 prawą nogą, lewą nogą.

 I klaszczemy wciąż rękami

 nad głowami, nad głowami.

 Potem z lewej, z prawej strony,

no i podskok. Już zrobiony?

 

JĘZYK ANGIELSKI /D. F./

‘WALKING THROUGH THE JUNGLE’


 

Informacja dla Rodziców

Aby oglądnąć filmiki na kanale You Tube, wszystkie podane linki proszę najlepiej skopiować do przeglądarki …

 

Hello children, przywitajmy się piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

 

Na początku utrwalmy nazwy poznanych ostatnio zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=CA6Mofzh7jo

 

Dzisiaj rozszerzymy słownictwo o nazwy kolejnych zwierząt - WILD ANIMALS:

Podczas nagrania głośno powtarzamy …

https://www.youtube.com/watch?v=14LDUtA7G84

 

Dla uczniów chętnych:

w wolnej chwili polecam oglądnąć film (ok. 15 min.) z nagraniem zwierząt oraz dźwięków jakie wydają:

https://youtu.be/GIAjzCH3X8Q


 


 -------------------------------
09.04.2021 Kolorowy świat
Część I (J. O-P)

I. Zaczynamy dziś nowe książeczki "Karty pracy, cz. 4". Na początek str 3.
−Obejrzyj pary obrazków. Wskaż te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.


II. Naucz się rymowanki. Spróbuj ją wyklaskać dzieląc na sylaby.

O przyrodę dbamy.
Nie łamiemy, nie śmiecimy,
kwiatków nie zrywamy.

III.Ćwiczenia poranne. Wyobraź sobie, że jesteś w lesie:
  • Chodź na paluszkach, żeby nie zbudzić zwierząt;
  • Spaceruj po lesie, co pewien czas podnoś na niby szyszkę i rzucają nią z dużym zamachem jak najdalej;
  • Poruszaj się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas prostuj się i maszeruj do przodu.
IV. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.
- Kliknij link i poćwicz dodawanie: https://szaloneliczby.pl/dodawanie-w-zakresie-10/

 
CZ. II (M.S.)

I. Posłuchaj piosenki i spróbuj zaśpiewać. Kliknij w obrazek.

 

        

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

 

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x

 

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

 

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem...

 

• Karta pracy, cz. 4, nr 4.

 − Narysuj dom wraz z otoczeniem, w jakim chciałbyś mieszkać.

 − Rysuj po śladzie drogę biedronki do listka

 

 

RELIGIA /E. D./

W Wielką Sobotę modlimy się przy grobie Jezusa


W Wielką Sobotę odwiedzaliśmy grób Jezusa w kościele. Modlimy się do Jezusa ukrytego w Hostii.

W podręczniku do Religii na stronie 82 przyklej naklejkę z monstrancją. Pokoloruj kwiatki.


Pamiętasz co włożyłeś/włożyłaś do koszyczka w Wielką Sobotę? Wymień te rzeczy. Następnie na stronie 83 pokoloruj rysunek według wzoru.









                                                    ----------------------------------------------------------------
08.04.2021 Chcemy, aby wokół było pięknie

Część I (J. O-P)
I. Karta pracy, cz. 3, str 79.
 
−Pokoloruj rysunki czterolistnych koniczynek.
−Połącz liniami zdjęcie każdego kwiatka z jego cieniem.

II. Ćwiczenia poranne:
  • naśladuj prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą ręką i lewą ręką;
  • naśladuj zakładanie swetra, skarpetek, czapki, rękawiczek;
  • zrób 5 przysiadów;
  • podskocz 5 razy na prawej nodze i 5 razy na lewej nodze.
III. Słuchanie opowiadania "Spotkanie z małym czarodziejem":

"W pewnym dalekim kraju żył mały czarodziej, który bardzo lubił zadbane, zielone miasteczka. Każdej wiosny razem ze swym kotem Mruczkiem wyruszał w świat i szukał miast pełnych czystych uliczek i domów, zielonych drzew, kolorowych, pachnących kwiatów, śpiewających ptaków i radośnie bawiących się dzieci.

Pewnego dnia dotarł do pięknego miasta. Wszędzie w nim było czysto, zielono, dachy świeżo odmalowanych, niedużych domów lśniły w promieniach słońca, a w powietrzu roznosił się zapach kwiatów, których mnóstwo kwitło na balkonach. Nigdzie nie leżały śmieci, a dzieci grabiły grządki i sadziły warzywa w przedszkolnym ogrodzie.
− Ha! Mój kocie. To przecież najładniejsze miasteczko, jakie kiedykolwiek widziałem – powiedział czarodziej. − Zobacz, jak tu czysto. Nigdzie nie leżą śmieci, chodniki i ulice są zamiecione, trawniki niezadeptane, drzewa nie mają połamanych gałęzi, a ptaki radośnie śpiewają, nie bojąc się, że źli ludzie zniszczą im gniazdka. W oknach widać uśmiechnięte twarze mieszkańców. Myślę, że wszyscy w tym miejscu muszą być bardzo szczęśliwi.
Kiedy czarodziej tak się zachwycał, usłyszał nagle straszliwy hałas. Nie wiadomo skąd, przez środek głównej ulicy przebiegło czterech chłopców. To oni tak strasznie krzyczeli. Machali również kijami, pisali kredą po murach domów, rozdeptywali ukwiecone klomby, łamali gałęzie drzew i krzewów, rozrzucali papierki po zjedzonych cukierkach, a jeden strzelał z procy do wystraszonych wróbli i kawek, które ze strachu próbowały schronić się za kominami domów.
− Cóż to było, mój kocie? – zdziwił się czarodziej.
− Miauu! To chłopcy, którzy wcale nie dbają o swoje śliczne miasto i wszystko w nim niszczą − odpowiedział Mruczek.
− Skoro tak – powiedział mały czarodziej – to dam im nauczkę. Zaczaruję miasteczko tak, aby stało się ono najbardziej szarym i najbardziej brzydkim miastem na świecie.
I jak powiedział, tak zrobił. Podniósł swoją magiczną pałeczkę, wypowiedział zaklęcie i w jednej chwili całe miasteczko zrobiło się szare i brzydkie. Szare stały się kolorowe domy, zielone alejki i wszystkie kwiaty, szarzy zrobili się również chłopcy. Kiedy zobaczyli, co się stało, przestraszyli się nie na żarty.



/W tym miejscu rodzic przerywa opowiadanie i prosi dziecko, aby wymyśliło, co mogło wydarzyć się dalej, a następnie kontynuuje swoją opowieść./

Przestraszeni chłopcy podbiegli do małego czarodzieja i zawołali:
− Co zrobiłeś z naszym miastem! Dlaczego tak je zaczarowałeś!
− Ja? – zdziwił się mały czarodziej. – Przecież to wy chcieliście, aby wasze miasto było najbrzydsze na świecie. Przed chwilą to pokazaliście – spokojnie odparł czarodziej.
− Myśmy wcale tego nie chcieli – bronili się chłopcy.
− Nie? A kto łamał gałęzie, pisał po murach, straszył ptaki, deptał kwiaty, rozsypywał śmieci? Kto to wszystko zrobił, kochani? No kto? – odpowiedział czarodziej.
Chłopcy bardzo się zawstydzili, zrobiło im się przykro, spuścili głowy, a w ich oczach pojawiły się łzy. Chcieli naprawić wyrządzone szkody. Poprosili czarodzieja, aby pomógł im przywrócić miasto do jego dawnego wyglądu. Obiecali również, że będą dbali o to, aby zawsze było piękne i czyste. Czarodziej ze zrozumieniem pokiwał głową i podarował chłopcom kolorowe pudełko. Umieścił w nim zadania do wykonania. Powiedział, że jeśli chłopcy je prawidłowo wykonają, wtedy czar pryśnie.

Pytania:
- Co myślisz o zachowaniach chłopców?
- Co byś zrobił/zrobiła na miejscu czarodzieja?

IV. Karta pracy, cz. 3, str 80.
−Posłuchaj wiersza Mieczysławy Buczkówny "Tylko jeden raz". Wskazuj na obrazku wymienione w nim zwierzęta.


-Pokoloruj rysunki zwierząt.

CZ. II (M.S.)


I. Teraz razem poćwiczymy. Wybieramy się na wiosenny spacer. Kliknij w obrazek.

II. Obejrzyj obrazki z różnymi środkami lokomocji i zastanów się, które z nich zanieczyszczają powietrze?

- Które z nich nie powodują zanieczyszczania powietrza?

- Narysuj świat przyrody jaki chciałbyś aby się znajdował wokół nas. Nie zapomnij o zwierzętach, które spotykamy na co dzień.

 

JĘZYK ANGIELSKI /D.F./

WILD ANIMALS


Hello …

Na początku utrwalimy słownictwo z ostatniej lekcji  klikając w poniższy link:

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

 

Teraz czas na piosenkę o króliczku – naśladujemy czynności, które wykonuje ….

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

 

Dzisiaj rozszerzymy słownictwo o kolejne nazwy zwierząt…

Proszę na początku otworzyć nagranie klikając w link i głośno powtarzać nazwy zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=CA6Mofzh7jo

 

Czas na nowe piosenki ….

https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A  naśladujemy zwierzątka i liczymy do 10

https://www.youtube.com/watch?v=NNELmTbw9yM  naśladujemy dźwięki jakie wydają zwierzątka

https://www.youtube.com/watch?v=uoOjPddhoj8 the jungle song – również naśladujemy dżwięki

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4 piosenka pt. Walking In the Jungle – naśladujemy to co robią dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk    piosenka pt. Let’s go to the zoo z pokazywaniem to co robią wymienione w niej zwierzęta

https://www.youtube.com/watch?v=5wfcx6RDtvQ kolejna piosenka o tym samym tytule: Let’s go to the zoo: znowu naśladujemy zwierzęta

 

Spróbujcie teraz z pamięci wymienić nazwy poznanych dzisiaj zwierząt ….

Proszę powracać w wolnej chwili do tych piosenek, a na zakończenie polecam jeszcze filmik, w którym Peppa ze swoimi przyjaciółmi odwiedza zoo – zobaczcie jakie zwierzątka tam spotkają:

https://www.youtube.com/watch?v=wG79NIO0x7w

Goodbye …

--------
07.04.2021 Dbamy o las

Część I (J. O-P)

I.Karta pracy, cz. 3, str.77.
Popatrz na obrazki. Opowiedz, co się na nich dzieje. Czy dzieci zachowują się właściwie? Jak wyglądał las po ich pobycie?



  • Zastanów się: Co należy zrobić, o czym należy pamiętać, aby nie szkodzić środowisku?
  • Pokoloruj rysunki dzieci.
II. Ćwiczenia poranne. Wyobraź sobie, że jesteś w lesie:
  • Chodź na paluszkach, żeby nie zbudzić zwierząt;
  • Spaceruj po lesie, co pewien czas podnoś na niby szyszkę i rzucają nią z dużym zamachem jak najdalej;
  • Poruszaj się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas prostuj się i maszeruj do przodu.
III. Co to jest las?


"Las jest zbiorowiskiem roślin, ułożonych w wiele warstw, z których dominującą grupę stanowią drzewa wszelkiego gatunku. Elementy te są ze sobą wzajemnie powiązane i wpływają na siebie tworząc charakterystyczny dla każdego regionu geograficznego krajobraz lasu, z reguły niepowtarzalny..."

IV. Karta pracy, cz. 3, nr 78.
−Przeczytajcie tekst razem z rodzicem. Rodzic będzie czytać wyrazy, a Ty będziesz podawać nazwy zdjęć.


V. Co daje nam las? Kliknij obrazek i oglądnij filmik edukacyjny:

CZ. II (M.S.)

I. Zabawy i ćwiczenia z literą ż.

A teraz kilka ciekawostek na temat żab.

Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy kilka gatunków żab. Mają długi język, pomocny w łapaniu pożywienia. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone tylne kończyny, przystosowane do wykonywania skoków. Wygrzewają się w pobliżu wody: na płyciznach lub wśród mchu czy wilgotnej trawy. Jedzą różne owady (np.: muchy, chrząszcze, koniki polne), pająki, dżdżownice, ślimaki. Są pożywieniem lisów, borsuków, wydr, kun i jeży, polują na nie także niektóre ptaki (np.: czaple, bociany raczej rzadko), zaskrońce oraz ryby (szczupaki, sumy).

 

II. Dzisiaj poznamy nową literkę. Obejrzyjcie filmik. Kliknij w  obrazek.


 

- Karta pracy s.91.

- Odczytaj wyraz pod obrazkiem.

- Odszukaj na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz żaba.

- Wytnij je, ułóż z nich wyraz, a potem przyklej w okienkach.

- Pokoloruj rysunek żaby.

- Odczytaj sylaby.

- Spróbuj odczytać wyrazy.

- Napisz litery ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie.










------------------------------
31.03.2021 Życzenia wielkanocne.

Część I (J. O-P)

I. Poszukaj w wyprawce kartę 19 i pomarańczowy karton. Przygotuj klej i nożyczki.



  • Wytnij wybrane elementy z karty.
  • Złóż pomarańczowy karton na pół wzdłuż krótszego boku.
  • Przyklej na pierwszej stronie złożonego kartonu wycięte elementy wielkanocne tak, aby powstała najpiękniejsza kartka świąteczna.
  • Poproś rodzica, aby w środku napisał życzenia. Obok życzeń możesz przykleić niewykorzystane elementy. Podaruj kartkę komuś bliskiemu.
II. Zabawa ruchowa "Marsz z gazetą". Do zabawy potrzebujesz gazetę:-)
  • Najpierw maszeruj z gazetą przyciskaną szyją do klatki piersiowej;
  • Następnie maszeruj z gazetą przyciskaną uchem do lewego barku, a następnie – do prawego barku;
  • Teraz maszeruj z gazetą położoną na otwartej prawej dłoni, następnie – na lewej dłoni;
  • Podskakuj w przód z gazetą trzymaną między kolanami;
  • Na koniec maszeruj z gazetą położoną na głowie.
      

III. Kliknij obrazek. Posłuchaj piosenki o zajączku, naśladuj ruchy zajączka:



Część  II (M. S.)

I. Obejrzyj film i zapoznaj się z tradycjami świątecznymi. (kliknij w obrazek)



 

II. Pokoloruj obrazek i starannie wytnij. Samodzielnie uporządkuj miejsce pracy.




// ZADANIE DOMOWE :-) Przerwa świąteczna trwa od 01.04 do 06.04. W wolnym czasie w białych książkach "Litery i liczby" od str. 93 do 103 uzupełnijcie pisanie już poznanych literek.//

 



--------------------------------------------------------

30.03.2021 "Bajeczka wielkanocna"


Część I (J. O-P)

I. Odkrywam siebie. Karty pracy, cz. 3, s. 61.−Obejrzyjcie obrazki. Zaznaczcie dziewięć różnic między nimi.



II. Odkrywam siebie. Litery i liczby ( białe książki), s. 67.
- Policz, ile kropek jest razem w każdej kolumnie. Skreśl nieprawidłowe wyniki oraz znajdujące się przy nich litery. Odczytaj wyraz z pozostałych liter. /pisanka/
- Policz w każdej ramce pisanki znajdujące się po lewej stronie i po prawej stronie. Napisz w okienkach między obrazkami odpowiednie liczby i znaki.  /3<7, 5>3, 5>2 /


III. Posłuchaj opowiadania Agnieszki Galicy "Bajeczka wielkanocna". Kliknij obrazek:



IV. Zabawa Prawda czy fałsz?
Posłuchaj zdań. Jeżeli, według Ciebie zdania, są prawdziwe- podskocz, a gdy nie są prawdziwe (są fałszywe)- zrób przysiad:

- Pisanki to ozdobione jajka.
- Do wielkanocnego koszyka obok pisanek kładziemy warzywa.
- Baranek wielkanocny może być z ciasta.
- Cukrowe zajączki robimy z pietruszki.
- W czasie Wielkanocy dzielimy się jajkiem.
- Święta wielkanocne są w zimie.
- Bazie rosną na wierzbie.

Część  II (M. S.)

I. Odczytaj działania i policz.

 

II. Pokoloruj pisanki.

 

III. Posłuchaj piosenki i spróbuj ją zaśpiewać. Kliknij w obrazek:

                                                   RELIGIA / E. D/

                              " PAN JEZUS UMIERA NA KRZYŻU Z MIŁOSCI DO NAS"

- Jezus z miłości do nas oddał za nas życie na krzyżu. W chwili śmierci była z nim Jego Matka i uczeń Jan. Popatrz na obrazek na stronie 80 odszukaj odpowiednie naklejki i przyklej je obok krzyża. Następnie pomaluj niebo ciemnymi kolorami.

- W Wielki Piątek w kościele całujemy krzyż na znak miłości do Pana Jezusa. Na stronie 81 pokoloruj Julkę i Kacpra, którzy adorują krzyż. Odczytaj, też rebus i pokoloruj go.

 

 



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

29.03.2021 " Kartka wielkanocna"
Część I (J. O-P)

I. Karta pracy, cz 3,strona 60.
-Rysuj po śladach, bez odrywania kredki od kartki;
-Posłuchaj zagadek Barbary Szelągowskiej. Rozwiąz je:


II. Posłuchaj wiersza Agnieszki Galicy "Piosenka wielkanocna":

Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach każdy zając pamięta.
Do koszyczka zapakuje słodycze i na święta ci przyniesie moc życzeń.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach i kurczątko pamięta.
W żółte piórka się ubierze, wesołe,wśród pisanek będzie biegać po stole.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach nasz baranek pamięta.
Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący, będzie dzwonił, będzie skakał po łące.



Odpowiedz na pytania:

- Jakie zwierzątka wystąpiły w wierszu?
- Co zajączek zapakuje do koszyczka?
- W jakie piórka ubierze się kurczątko?
- Co będzie robił baranek w święta?

III. Posłuchaj tekstu wymyśl rymujące się słowa:

Ten kurczaczek to malutki... (zwierzaczek).
To kurczątko to milutkie... (pisklątko).
Mama kokoszeczka znosiła śliczne... (jajeczka).
Malutkie kureczki są jak żółciutkie... (kuleczki).
Malujemy jajeczka w złote gwiazdki i... (słoneczka).
Małe kurczaczki mają mięciutkie... (kubraczki)

Część  II (M. S.)

I.Poćwiczmy razem. Kliknij w pisankę:



II. Posłuchaj piosenki i spróbuj ją zaśpiewać. Kliknij w obrazek:


III. W wyprawce odszukaj kartę z kogutem. Przygotuj kubek z wodą i pędzel. Pokoloruj koguta.

 

JĘZYK ANGIELSKI (D. F.)


Święta Wielkanocne tuż, tuż … dlatego nauczymy się dzisiaj nowych słówek - klikamy w poniższy link:

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

 

A teraz czas na piosenki J

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc

https://www.youtube.com/watch?v=D7z-aJqTw1U

https://www.youtube.com/watch?v=sOVFn2oZXWE

 

Na koniec filmiki w j. ang. z Świnką Peppą :-)

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

https://www.youtube.com/watch?v=DysgBIOiIwE